Alkoholio vartojimo mažinimo priemonės

Paskelbta

2016-01-25

Galioja iki

2016-02-25

Įvertinimas

9

Aprašymas

Skaudūs pastarojo laiko įvykiai, nulemti besaikio alkoholio vartojimo, parodė, kad būtina imtis neatidėliotinų priemonių įsisenėjusioms problemoms spręsti ne tik sveikatos, bet ir kitose viešojo valdymo srityse. Alkoholio vartojimo padariniai tiesiogiai veikia socialinius, ekonominius ir sveikatos rodiklius, daro įtaką žmogiškiesiems ištekliams, rinkoms, didina nedarbo ir psichologines problemas.

Alkoholio vartojimas mažėja kol kas tik nežymiai, nuo 2011 m. yra ir teigiamų poslinkių mažinant žalą, susijusią su alkoholio vartojimu. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2014 m. vienam 15 metų ir vyresniam Lietuvos gyventojui teko 14,9 litro absoliutaus alkoholio (kaip ir 2011 m.), arba 0,3 litro mažiau nei 2013 m.

Lietuvoje skiriamas didelis dėmesys alkoholio vartojimo mažinimui įvairiais valstybės valdymo lygiais. Tiek Seimas, tiek Vyriausybė, valstybės ir savivaldybės institucijos, nevyriausybinės organizacijos sprendžia problemas, susijusias su alkoholio vartojimu.

Valstybės institucijos keičia vykdomų priemonių pobūdį – atsisakoma trumpalaikių, neveiksmingų priemonių, pradėtos vykdyti tęstinės, kompleksinės priemonės.

Nors įgyvendinama daug įvairių kontrolės bei prevencijos priemonių, alkoholio vartojimo problema tebėra aktuali ir jai spręsti reikia ne tik valstybinio sektoriaus pastangų, bet ir visuomenės įsitraukimo.

Laukiama visuomenės nuomonės šiais klausimais:

Kokių papildomų priemonių arba veiksmų turėtų imtis valstybės valdžios ir savivaldybės institucijos?

Kaip pati visuomenė (pavieniai piliečiai, bendruomenės, nevyriausybinės organizacijos) galėtų prisidėti prie alkoholio vartojimo problemos sprendimo?

Kokios yra veiksmingiausios alkoholio kontrolės ir vartojimo prevencijos priemonės?

Konsultacijos tikslas: Siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į pavojingus alkoholio vartojimo padarinius ir paskatinti tiek valstybės institucijas, savivaldybes,  tiek visuomenę bendradarbiauti mažinant alkoholio vartojimą.

 

 

 

Grupės

Valstybinės institucijos, Mokymo įstaigos, Asociacijos, Organizacijos, Gyventojai, Organizuotos pilietinės visuomenės grupės, Socialiniai partneriai, Verslo organizacijų atstovai, Ekspertai

Dokumentai ir susijusi medžiaga

Viešosios konsultacijos rezultatai

Vyriausybės kanceliarija kartu su Sveikatos apsaugos ministerija ir Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentu 2016 m. sausio 25 d. paskelbė viešąją konsultaciją „Alkoholio vartojimo mažinimo priemonės“. Alkoholio vartojimo padariniai tiesiogiai veikia socialinius, ekonominius ir sveikatos rodiklius, daro įtaką žmogiškiesiems ištekliams, rinkoms, didina nedarbą ir psichologines problemas. Lietuvoje skiriama daug dėmesio alkoholio vartojimo mažinimui įvairiais valstybės valdymo lygiais. Tiek Seimas, tiek Vyriausybė, valstybės ir savivaldybės institucijos, nevyriausybinės organizacijos sprendžia problemas, susijusias su alkoholio vartojimu. Nors įgyvendinama daug įvairių kontrolės bei prevencijos priemonių, alkoholio vartojimo problema Lietuvoje tebėra aktuali ir jai spręsti reikia ne tik valstybinio sektoriaus pastangų, bet ir visuomenės įsitraukimo.

Visuomenės buvo klausiama:

  • Kokių papildomų priemonių arba veiksmų turėtų imtis valstybės valdžios ir savivaldybės institucijos?

  • Kaip pati visuomenė (pavieniai piliečiai, bendruomenės, nevyriausybinės organizacijos) galėtų prisidėti prie alkoholio vartojimo problemos sprendimo?

  • Kokios yra veiksmingiausios alkoholio kontrolės ir vartojimo prevencijos priemonės?

Viešojoje konsultacijoje dalyvavo:


 

 

Viešojoje konsultacijoje dalyvavę dalyviai pateikė ne po vieną pasiūlymą. Populiariausi pasiūlymai buvo:

Be pirmiau išvardytų pasiūlymų, vienas iš pasiūlymų buvo įvesti alkoholio ir tabako pirkimo kortelę, susietą su „Sodros“ ir ligonių kasų duomenų bazėmis, kurioje būtų fiksuojamas suvartoto alkoholio ir tabako kiekis ir atitinkamai branginamas socialinis draudimas. Pateiktas ir dar vienas panašus pasiūlymas – alkoholį ir tabaką parduoti tik su banko kortele, ją susieti su atsakingomis institucijomis, kurios, pastebėjusios, kad asmuo piktnaudžiauja alkoholiu, galėtų pasiūlyti savo pagalbą.

Viešosios konsultacijos dalyviai atkreipė dėmesį, kad, remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos ir kitų tarptautinių ekspertinių alkoholio kontrolės politikos institucijų rekomendacijomis, labai svarbu didžiausią dėmesį skirti trims pagrindinėms alkoholio vartojimo mažinimo priemonėms: alkoholio kainos didinimui, alkoholio reklamos draudimui ir alkoholio prieinamumo mažinimui.

Viešosios konsultacijos dalyviai pritarė, kad alkoholio vartojimo padariniai – kompleksinė problema, todėl priemonės šiai problemai spręsti taip pat turėtų būti kompleksinės – ne tik Sveikatos apsaugos ministerijos uždavinys, bet ir visų ministerijų, nevyriausybinių organizacijų, kitų institucijų ir visų Lietuvos piliečių reikalas.

Tolesni veiksmai:

Mažinant alkoholio vartojimą jau nemažai yra padaryta, tačiau būtina imtis ir kitų priemonių.

Kompleksinis alkoholio vartojimo problemų sprendimas.

Vyriausybė, atsižvelgdama į didelį alkoholio vartojimo mastą bei jo daromą žalą ir į tai, kad su alkoholio vartojimu susijusioms problemoms spręsti reikia įgyvendinti kompleksines ir operatyvias priemones visose valdymo srityse, norėdama pagerinti situaciją sveikatos, gerovės, našumo ir socialinio gyvenimo srityse, priėmė sprendimą dėl detalaus Veiksmų alkoholio vartojimo problemoms spręsti 2016 metų plano sudarymo. Įgyvendinant Planą dalyvaus Sveikatos apsaugos, Socialinės apsaugos ir darbo, Susisiekimo, Švietimo ir mokslo, Ūkio, Vidaus reikalų, Krašto apsaugos ministerijos ir Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas. Plano projekte numatomos kompleksinės priemonės, mažinančios alkoholio pasiūlą bei paklausą, taip pat priemonės, skirtos efektyviam bendradarbiavimui ir stebėsenai alkoholio vartojimo prevencijos ir kontrolės srityje užtikrinti. Plano projekte numatyta iš daugelio valstybinių institucijų sudaryti darbo grupę, kuri išnagrinėtų galiojančius teisės aktus ir esamus teisės aktų projektus, taip pat viešosios konsultacijos metu gautus pasiūlymus dėl alkoholio vartojimo mažinimo, juos įvertintų ir parengtų teisės aktų paketą, kurio tikslas – kompleksiškai spręsti alkoholio prieinamumo klausimus, įskaitant reklamos ribojimą, prieinamumo mažinimą, alkoholio kainos didinimą ir kitas svarbias alkoholio kontrolės politikos priemones. Planuojama kas ketvirtį atsiskaityti, kaip įgyvendinamas Planas.

Alkoholio reklamos ir alkoholio prieinamumo ribojimas.

Vyriausybė 2016 m. vasario 24 d. nutarimu Nr.184 pritarė ir Seimui pateikė Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, kuriose siūloma Įstatyme nustatyti naujas alkoholio prieinamumą ribojančias priemones: sutrumpinti leidžiamą alkoholinių gėrimų prekybos laiką nuo 10 iki 22 val. (vietoj šiuo metu nustatytų 8 ir 22 val.), suteikti savivaldybėms teisę nustatyti vietas ir (ar) teritorijas, kuriose draudžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais, uždrausti alkoholio reklamą mažmeninės prekybos ir viešojo maitinimo vietose, išskyrus mažmeninės prekybos ir viešojo maitinimo vietas, turinčias licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais. Tikimasi, kad ilgalaikėje perspektyvoje šios Alkoholio kontrolės įstatyme nustatytos alkoholio ribojimo priemonės bus rezultatyvios ir turės įtakos alkoholio vartojimo mažėjimui. 

Blaivaus gyvenimo būdo propagavimas ir visuomenės švietimas apie alkoholio žalą.

Nuo 2016 m. sausio pradėjo aktyviai veikti Valstybinis visuomenės sveikatos stiprinimo fondas. Fondo taryba patvirtino Fondo lėšomis remtinų veiklų kryptis ir jų prioritetus, pagal kuriuos bus skelbiami konkursai projektams rengti. Viena iš krypčių alkoholio vartojimo prevencija. Šioje srityje prioritetai bus teikiami projektams, skirtiems alkoholio prevencijai tarp vaikų ir jaunimo, tarp tikslinių rizikos grupių, laisvalaikio praleidimo vietose ir renginiuose, darbo vietose. Taryba taip pat lauks paraiškų tyrimams, kuriais bus siekiama įvertinti alkoholio vartojimo prevencijos kokybę ir veiksmingumą. Taryba taip pat pritarė socialinės informacinės kampanijos, skirtos alkoholio daromos žalos prevencijai, poreikiui.

Alkoholio rinkos reguliavimo politika mažina alkoholio daromą žalą. Ypač svarbus yra alkoholio apmokestinimas, todėl numatyta padidinti alkoholio akcizą. 2015 metais Seimas priėmė Vyriausybės pateiktą Akcizų įstatymo tam tikrų straipsnių pakeitimo įstatymą, kuriuo didinami alkoholinių gėrimų akcizai, o kartu ir kaina. Įstatyme 2016–2018 metais nuosekliai didinami akcizų tarifai visiems alkoholiniams gėrimams (kasmet po 8 proc.). Akcizų tarifų didinimas parengtas, siekiant nustatyti ilgalaikius principus, vengiant atvejų, kai, padidinus akcizą vienai alkoholinių gėrimų grupei, išaugtų kitų alkoholinių gėrimų vartojimas, atsižvelgiant į siekį mažinti alkoholio vartojimą ir prieinamumą, ypač jaunimui.

Asmenų, vartojančių alkoholį ir priklausomų nuo jo vartojimo, gydymas.

Veiksmų alkoholio vartojimo problemoms spręsti 2016 metų plane numatyta sudaryti suinteresuotų institucijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovų darbo grupę. Ši grupė turi parengti ir pateikti Vyriausybei pasiūlymus, koks turėtų būti valstybės, savivaldybės institucijų ir nevyriausybinio sektoriaus bendradarbiavimo modelis, siekiant motyvuoti priklausomus asmenis gydytis, užtikrinti paslaugų tęstinumą po gydymo, išvengti priklausomų asmenų atkryčio. Tikimasi, kad, sustiprėjus sektorių bendradarbiavimui, bus pasiekti geresni rezultatai.

Planuojama, kad veiksmai ir bendros visų sektorių, siekiančių mažinti alkoholio vartojimą, pastangos neapsiribos vien tik 2016 metais, o bus tęsiamos ir ateityje.

Pasiūlymų sąrašas

25
Rytis Kalinauskas
Prieš 3 mėn.
1
Labai svarbu, kad visos priemonės būtų diegiamos nuosekliai, didžiausią dėmesį skiriant 3 pagrindinėms alkoholio vartojimo mažinimo priemonėms (kainos didinimui, reklamos draudimui, prieinamumo mažinimui). Remiantis PSO ir kitų tarptautinių ekspertinių alkoholio kontrolės politikos institucijų rekomendacijomis, siekiant sumažinti alkoholinių gėrimų vartojimo žalą Lietuvoje, būtina: 1) Nuolat ir vienodai visoms alkoholinių gėrimų grupėms didinti akcizo mokestį. Atlikti kainų elastingumo skaičiavimus bei nustatyti realius tikslus, kiek akcizo didinimu siekiama sumažinti vartojimą. Papildomai nustatyti dalies akcizų už alkoholinius gėrimus įmokas sveikatos programoms rengti ir įgyvendinti; 2) Visiškai uždrausti alkoholinių gėrimų reklamą; 3) Mažinti alkoholinių gėrimų prieinamumą, trumpinant prekybos alkoholiniais gėrimais laiką nuo 10 iki 20 val.; 4) Mažinti alkoholinių gėrimų prieinamumą nepilnamečiams asmenims, griežtinant atsakomybę už prekybos alkoholiniais gėrimais reikalavimų pažeidimus, taip pat numatant licencijos prekiauti alkoholiniais gėrimais panaikinimą po vieno ūkio subjekto nusižengimo; 5) Lietuvos teisinėje bazėje apibrėžti administracinių teisės pažeidimų imitavimo sąvoką, kad administracinių teisės pažeidimų (alkoholinių gėrimų įsigijimo nepilnamečiams) imitavimo įgyvendinimas taptų teisėtai ir nuosekliai taikoma praktika, kaip tai daroma kitose šalyse (pvz., Jungtinė Karalystė, Švedija, Vokietija, JAV); 6) Iki 0 promilių sumažinti leistiną alkoholio koncentracijos kiekį kraujyje visiems vairuotojams; 7) Panaikinti alkoholinių gėrimų licencijavimo spragas – didinti rinkliavą už licencijų išdavimą, licencijas padaryti terminuotas. Tokiu būdu būtų įmanoma tiksliai įvertinti prekybos alkoholiniais gėrimais vietų skaičių ir tankumą savivaldybėse. Be to, sumažėtų valstybės išlaidos, skiriamos licencijavimo sistemos priežiūrai, kadangi šiuo metu išlaidos viršija į biudžetą surenkamas lėšas; 8) Veiksmingomis priemonėmis mažinti visų alkoholinių gėrimų prieinamumą: prekybą perkelti į specializuotus skyrius arba valstybės valdomas specializuotas parduotuves (Šiaurės šalių modelis); 9) Sistemingai diegti ir teikti minimalios intervencijos paslaugas, apmokamas iš Valstybinio privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, pirminėje sveikatos priežiūros grandyje; 10) Įvesti alkoholinių gėrimų žymėjimą įspėjamaisiais užrašais ir paveikslais apie žalą sveikatai, bei pateikti kitą vartotojams svarbią informaciją apie gėrimų sudėtį, kaloringumą ir gryno alkoholio kiekį pakuotėje; 11) Priimti LR Pranešėjų apsaugos įstatymą, kuris padėtų stiprinti nelegalaus alkoholio kontrolę;
1
Siūlome valstybės valdžios ir savivaldybės institucijoms įgyvendinti priemones, kurių efektyvumas jau senai yra pagrįstas moksliniais įrodymais. Šios priemonės yra numatytos įvairiuose Pasaulio sveikatos organizacijos parengtuose dokumentuose. Lietuvoje pasiekus kritinį alkoholio suvartojimo lygį, siūlome pradėti nuo veiksmingiausių priemonių įgyvendinimo: 1. Didinti alkoholinių gėrimų kainas. Moksliniais tyrimais įrodyta, jog alkoholio kainų didinimas turi didžiausią poveikį sumažinant alkoholio vartojimą, ypač jaunimo tarpe ir besaikį alkoholio vartojimą. 2. Mažinti alkoholio prieinamumą - griežtinti įstatymus, reguliuojančius prekybos alkoholiu licencijų išdavimo tvarką, mažinti pardavimo vietų skaičių, riboti prekybos alkoholiu darbo laiką nuo 10 iki 20 val., griežtinti bausmes už alkoholio pardavimą nepilnamečiams. 3. Visiškai uždrausti alkoholio reklamą. 4. Finansuoti tik prevencines programas, kurių efektyvumas įrodytas moksliniais tyrimais.
Sigita Bietkytė
Prieš 3 mėn.
1
1. Mažinti prieinamumą. 2. Didinti kainą. 3. Skirti daugiau dėmesio priklausomiems, iš valstybės išmokų gyvenantiems asmenims. 4. Skatinti socialines reklamas, taikyti jas nepilnamečių auditorijai.
1
Sveiki. Aš nustojau rūkyti vien tik užsiminėdama jogos asanomis. Jogos asanas radau žurnale Moteris ir pradėjau daryti dėl to, kad kankino nemiga. Nemiga praėjo, kartu pasiimdama ir tabaką. Draugės pastebęjo, kad jau neberūkau. Net pati buvau nustebus. O praėjus Gyvenimo meno kursų programą Kvėpavimo menas ir Tylos menas nustojau vartoti ir alkoholį. Tiesiog nenoriu jo ir tiek. O išmokus medituoti su mantra išsivadavau iš senos kelio sąnarius kankinusios ligos, atsiradusios po intensyvaus sportavimo. Tai socialiai saugus, pigus ir sąmoningas būdas atsikratyti žalingų įpročių. Kovoti su alkoholiu nereikia. Reikia šviesti visuomenę ir aiškinti alkoholio žalą. Bet šiai dienai valstybės iš tabako ir alkoholio surinkti pinigai yra didelis indėlis biudžetui. Todėl manau, kad tai tik fasado pudravimas. Kad mūsų vyriausybė pamatytų, jog išlaidos gydant alkoholio naudojimo pasekmes dvigubai viršija pajamas - rastu efektyvių būdu ir pati , be jokios pagalbos. Bet norai yra tik afišiniai, o ne realūs.
Virginija Kampus
Prieš 4 mėn.
1
Butu naudinga tikrinti rizikingų šeimų blaivumą kas savaitę.Nustačius esant girtumui atimti socialines pašalpas ir vaikus be paaiškinimų.Įsteigti supaprastintą globėjų banką,kurie sutiktu patriotiškai,neatlygintinai kelis mėn.pasirūpinti vaikučiais.Manau natūraliai padidėtų globėjų skaičius. Didinti atlyginima sažiningiems soc.darbuotojams.
1 2 3 4 ... 5 Pirmyn

Komentarai

10
Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
Blogai įvestas apsaugos kodas.
  • Saulė
    Prieš 2 mėn.

    Didelė problema yra kaimo parduotuvėse, kuriose alkoholis yra „duodamas” į skolą, dažniausiai tokie pirkėjai yra pašalpų gavėjai, tokiu būdu yra skatinamas besaikis ir nevaldomas girtuokliavimas.Patenkama kaip į užburtą ratą atiduodu ir vėl imu.Negi nėra jokios institucijos, kurioms tokia situacija rūpėtų, tai tik vienas žingsnis iki Kražių nelaimės.

    0
    Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
    Blogai įvestas apsaugos kodas.
  • Ramunas Langas
    Prieš 2 mėn.

    Siulau riboti alkoholiniu gerimu pardavima. Pvz prekiauti butu galima nuo 13 val iki 18 val. Kam reikes alkoholio tas nusipirks laiku,o isgerusiam nebus salygu nusipirkti vakare. O ryte pagiriojintiems bus daugiau laiko issiblaivyti, nes nebus salygu nusipirkti. Tai yra Norvegijoj ir tai tikrai veiksminga. Niekur pasauli nera tokio alkoholizmo kaip lietuvoj. Reikia kuo skubiau daryti isvadas.

    0
    Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
    Blogai įvestas apsaugos kodas.
  • Kol valstybės biudžetas priklausys nuo už tabaką ir alkoholį surinktų lėšų, visas tas antialkoholinis vajus tiesiog juokingas ir tėra veiksmų imitacija. Ar ji kirs šaką ant kurios sėdi? Kovoti reikia ne su...

    0
    Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
    Blogai įvestas apsaugos kodas.
  • alkoholiu, o su valstybės požiūriu į eilinį pilietį, ydinga jos politika, skatinančia emigruoti darbingus ir gabius savo piliečius. Nenoru visokeriopai skatinti gimstamumą. Ir vien garsia retorika imitijuonančia savo rūpestį.

    0
    Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
    Blogai įvestas apsaugos kodas.
  • GENUTĖ B .
    Prieš 3 mėn.

    1-SENIŪNIJOJE palikti tik vieną parduotuvę kuri prekiautų alkoholiniais gėrimais ir tik ribotą laiką. 2 -pašalpų gavėjų kontrolę pavesti seniūnaičiams [už tam tikrą atlyginimą ,kur lig šiolei negauna nei cento ] . 3 . vaikams skirtas pašalpas -dalį skirti taupymui ,kai sukaks 18 metų .

    0
    Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
    Blogai įvestas apsaugos kodas.
  • Rūta S.
    Prieš 4 mėn.

    Siūlau pagalvoti apie galimybę finansuoti ar dalinai kompensuoti koduojant nuo alkoholio ar medikamentinį gydymą.

    0
    Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
    Blogai įvestas apsaugos kodas.
  • Antanas Bagdonas
    Prieš 4 mėn.

    Siūlau uždrausti alkoholio pardavimą neblaiviems pirkėjams

    6
    Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
    Blogai įvestas apsaugos kodas.
    • Edgaras Pralgauskis
      Prieš 4 mėn.

      LIETUVOS RESPUBLIKOS ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMAS 18 skyrius, 4 dalis, antras punktas "Lietuvos Respublikoje draudžiama parduoti: alkoholinius gėrimus neblaiviems asmenims"

      1
      Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
      Blogai įvestas apsaugos kodas.
  • Aurelijus Butnorius
    Prieš 4 mėn.

    Apie alkoholizmo mažinimo rezoliucijas. - Uždrausta prekyba alkoholiu degalinėse. Dedu pliusą. Degalinėse alkoholiu nelegaliai prekiaujama naktimis. Prekiaujama švenčių dienomis, kai kiti taškai nedirba arba dirba trumpiau. - Trumpinti prekybos laiką. Pliusas. Iš ryto pusės, kaip siūloma, nuo 10 val. Aloholikai dabar tik ir laukia, kada atsidarys kriautuvės ir vėl nusipirks svaigalų. Kitas dalykas - darbininkai. Darbo metu geriama. Šiuo atveju jiems truputį užkardomas kelias. Iš vakaro pusės nuo 21 val. uždaryti prekybą. Sutinku. Dar mažiau galimybių užsirezervuoti, dasimušti. - Specializuotų taškų įkūrimas. Pliusas. Pati veiksmingiausia priemonė. Dabar gal iki kriautuvės akoholikui tėra 50 metrų, jokios bėdos jam eiti ir dasipirkti. Kaip bus jiems sunku klampti kilometrą ir dar daugiau. Jei nepaslinks, tai ir neis, ypač jau pajėmęs. Darbininkų atveju išvis gerai. Nieks iš objekto nepasitraukinės į spec. kriautuvę. - Alkoholio nepardavimas jau užgėrusiems asmenims. Sutinku. Jei matai, kad pirkėjas jau pajėmęs, neparduok. O iš to ir gyvena kriautuvėlės, kurios yra arčiau namų. O į didžiąsias, žinoma, pijokėliai net neina dėl viešumo. - Dar didesnis reklamos griežtinimas. Reklamos kažkokios reikia pristatyti tam tikroms alkoholio naujoms rūšims, bet ji turi būti labai apribota, nemasiška. - Akcizų didinimas. Nesutinku. Akcizai visada didėjo, bet gėrimui tai įtakos neturėjo. Jei pakelsi kainas dvigubai, kažkiek gal atsilieps, kitu atveju - beprasmiška. Tik pakenksit normaliems pirkėjams. Dėl alkoholio prieinamumo ribojimo. Specialistai ir politikai siūlo daugybę įvairiausių priemonių, kaip riboti alkoholio prieinamumą ir įsigyjimą. Man, kaip saikingai vartojančiam alkoholį, kliūna toks dalykas: vienos skelbiamos priemonės liečia probleminius alkoholikus, kitos priemonės liečia ir juos, ir normalius, saikingai alkoholį vartojančius, piliečius. Mano įsitikinimu, priemonės, kurios riboja normaliems normaliai alkoholį vartojantiems žmonėms įsigyti alkoholį, neturėtų būti tvirtinamos. Pavyzdžiui, tokios: 0 promilių visiems vairuotojams taikymas. Labiausiai dėl to, kai nežinai, kada po gėrimo palieki svarus. Normaliai vartojantys žmonės prisigėrę nevairuoja, tačiau laukia, kada išsiblaivo, bet kada tas išsiblaivymas būna? Kitą dieną gali jaustis išsiblaivęs, tačiau jei pūsi, vis tiek kažką ras? Kitas dalykas: pardavimo nuolaidų draudimas alkoholiui. Taigi koks skirtumas alkoholikui, yra akcija ar nėra? Vis tiek perka pigiausią ir stipriausią. Akcijos taikomos brangesniems gėrimams, kurių probleminiai alkoholikai net neperka, o štai normaliai vartojantys šiuo atveju būtų skriaudžiami. Kad normaliai vartojantys alkoholį žmonės atsigers dar mažiau, nuo to niekam geriau nebus, nes ir prieš tai jie niekam probemų nesudarė. Toliau. Reklamos ribojimas irgi liečia tik normalius alkoholio vartotojus, nes probleminiai alkoholikai ne dėl reklamos geria. O reklama reikalinga pristatyti aukštos kokybės alkoholinius gėrimus, o paprasti alkoholikai ne gurmanai, jiems reklamos nerūpi.

    2
    Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
    Blogai įvestas apsaugos kodas.
  • Edita Ryliškienė
    Prieš 4 mėn.

    1. Specializuotos parduotuvės. 2. Alkoholį ir tabaką parduoti tik su banko kortelėmis. Vaikai ir paaugliai negalės įsigytį ir darbdaviai galės patikrinti, per banko išklotinės, ar žmogus tinkamas darbui.

    5
    Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
    Blogai įvestas apsaugos kodas.