Teisingumas

TEISMŲ IR TEISĖJŲ VEIKLA

Teismai yra laikomi tautos įsteigta savarankiška ir nepriklausoma valstybės valdžia, kuri, vykdydama jai pavestas funkcijas, nėra pavaldi nei įstatymų leidžiamajai, nei vykdomajai valdžiai. Teisminės valdžios nepriklausomumą ir savarankiškumą patvirtina ir Konstitucijos 114 straipsnis, kuris draudžia valstybinės valdžios ir valdymo institucijoms, Vyriausybei, Ministrui Pirmininkui, Seimo nariams ir kitiems pareigūnams, politinėms partijoms, politinėms ir visuomeninėms organizacijoms ar piliečiams kištis į teisėjų ir teismų veiklą, nes tai pažeistų jų nepriklausomumą ir nešališkumą, kurie yra būtini vykdant teisingumą.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 1 straipsnio 3 dalimi bylose teismų sprendimus gali peržiūrėti tik teismas ir tik įstatymų nustatyta tvarka. Žemesnės instancijos teismų sprendimų kontrolę vykdo aukštesnės instancijos teismai.

Jeigu Jūs manote, kad Jūsų skunde nurodytoje situacijoje yra teisėjų drausminės atsakomybės pagrindų, siūlome skundą pateikti Teisėjų etikos ir drausmės komisijai  arba Teismų įstatymo 83 straipsnio 2 dalyje nurodytiems subjektams (Teisėjų tarybai, teismo, kuriame dirba teisėjas, arba aukštesnės instancijos teismo pirmininkui ar kitam asmeniui, kuriam tapo žinoma apie nusižengimą).

VEIKLOS SRITYS, PRIKLAUSANČIOS TEISINGUMO MINISTERIJAI :

TEISĖKŪROS PROCESAS - Teisingumo ministerija rengia Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus, teisės aktų nustatyta tvarka teikia teisines išvadas dėl įstatymų koncepcijų, įstatymų ir kitų teisės aktų projektų, taip pat išvadas dėl jų atitikties Europos Sąjungos teisei.

ADVOKATŪRA - Teisingumo ministerija rengia teisės aktus, reguliuojančius advokatų veiklą, dalyvauja įgyvendinant valstybės politiką advokatūros srityje.

ANTSTOLIAI - Teisingumo ministerija formuoja ir įgyvendina valstybės politiką antstolių funkcionavimo, valdymo ir sprendimų vykdymo srityje; teisingumo ministro nustatyta tvarka kontroliuoja antstolių darbą, ūkinę ir finansinę veiklą; analizuoja ir apibendrina antstolių administravimo problemas ir įgyvendina priemones sprendimų vykdymo praktikai suvienodinti.

NOTARIATAS - Teisingumo ministerija prižiūri notariato veiklą, įgyvendina priemones notarinei praktikai suvienodinti.

BAUSMIŲ IR SUĖMIMO VYKDYMAS - Teisingumo ministerija atlieka teisės aktų, susijusių su bausmių vykdymo teise ir suėmimo vykdymu, taip pat Kalėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos veiklos klausimais ir jų taikymo, teisės normų būklės bei jų efektyvumo, taip pat jų vystymosi perspektyvų analizę. Ministerija padeda organizuoti ir koordinuoti bausmių ir suėmimo vykdymą, nuteistųjų integravimą į visuomenę; analizuoja Kalėjimo departamento ir jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių veiklą, taip pat rengia teisės aktų projektus bausmių vykdymo teisės ir suėmimo vykdymo srityse, teikia pasiūlymus dėl teisės aktų pakeitimo (tobulinimo) ar pripažinimo netekusiais galios, atlieka teisės aktų, susijusių su bausmių ir suėmimo vykdymu, analizę bei teikia išvadas ir kt.

PROBACIJA - Teisingumo ministerija analizuoja teisės aktų, reguliuojančių probaciją, efektyvumą, vertina ir apibendrina užsienio valstybių probacijos vykdymo praktiką, koordinuoja probacijos teisinės ir institucinės sistemos kūrimą, padeda organizuoti nuteistųjų, kuriems paskirta probacija, integravimą į visuomenę.

 

 

Paskutinė atnaujinimo data: 2017-12-14