Daugiau įgaliojimų bus galima sudaryti elektroninėmis priemonėmis

Data

2020 05 06

Įvertinimas
0
1636244_69bb09029c54a47203856e13a41891ad.jpg

Tik kelias minutes užtrunkanti procedūra neišeinant iš namų, darbo kabineto ar bet kurios kitos vietos, kur yra interneto ryšys, ir jau parengtas įgaliojimas asmeniui jūsų ar įmonės vardu atlikti reikalingus veiksmus. Šiandien Vyriausybė pritarė Teisingumo ministerijos parengtoms Civilinio kodekso pataisoms, kurios praplečia IT priemonėmis sudaromų įgaliojimų sąrašą. Pasinaudojus tik asmens identifikavimo priemonėmis – be notaro patvirtinimo, tokius dokumentus galės sudaryti ne tik fiziniai, bet ir juridiniai asmenys.

„Prieš šešerius metus įteisinus elektroninius įgaliojimus, tokia jų  forma tapo itin populiari. Todėl iškilo poreikis plėsti šių paslaugų pasiūlą – ypač  juridiniams asmenims, – sako teisingumo ministras Elvinas Jankevičius. – Suteikti įgaliojimus bus galima greitai, saugiai, be notarinių mokesčių ir nereikalingo popierizmo. Visa informacija apie elektroninius įgaliojimus yra kaupiama Įgaliojimų registre, kuris užtikrina šių procedūrų viešumą, skaidrumą ir padeda išvengti klastočių“.    

Ministro teigimu, žmonės, siekdami ateityje išvengti įrodinėjimo ar kitokių problemų, neretai kreipiasi į notarą patvirtinti „popierinius“ įgaliojimus net kai to nereikia.  Įstatymo pakeitimu bus sudarytos sąlygos visus įgaliojimus, kuriuos neprivalu tvirtinti notariškai, sudaryti elektroniniu būdu ir įregistruoti viešame Įgaliojimų registre.

Asmuo, naudodamasis e. parašu, e. bankininkyste ar kitomis saugiomis asmens identifikavimo priemonėmis, turės galimybę pasirinkti vieną iš įgaliojimo ruošinių ir jame įrašyti savo ir įgaliotinio pagrindinius asmens duomenis, įgaliojimo terminą, įgaliojimo turinį ir kitus Įgaliojimų registro nuostatų nustatytus duomenis. Nedalyvaujant notarui, IT priemonėmis Registre taip pat  bus galima panaikinti suteiktą teisę atstovauti.
Šiuo metu elektroniniu būdu leidžiama kitą asmenį įgalioti atsiimti pinigines perlaidas ar siuntinius  paštu, taip pat darbo užmokestį ir kitas su darbo santykiais susijusias išmokas, pensijas, pašalpas, stipendijas ar gauti viešąsias ir administracines paslaugas, pvz., atsiimti dokumentus iš „Regitros“ ar savivaldybės.

Įstatymas suteiktų teisę IT priemonėmis be notarinio patvirtinimo įgalioti asmenį pasirašyti mokesčių deklaraciją, sudaryti nuomos sutartį su juridiniu asmeniu, pasirašyti ar nutraukti interneto paslaugų teikimo sutartis, nutraukti gyvybės draudimo, pensijų kaupimo, investicinių draudimų sutartis, apžiūrėti užlietą butą ir t.t.

Tačiau pas notarą ir toliau reikėtų tvirtinti įgaliojimą, kurį fizinis asmuo duoda valdyti nekilnojamąjį  turtą, juo naudotis ar disponuoti, taip pat kai sudaromi sandoriai, kuriems būtina notarinė forma, pvz., dėl hipotekos sandorių sudarymo, vykdomųjų įrašų atlikimo, tvarkant paveldėjimo bylas ir pan.
Tuo tarpu įgaliojimą fizinio asmens vardu atlikti veiksmus, susijusius su juridiniais asmenimis, galima bus arba sudaryti pas notarą, arba IT priemonėmis įregistruojant Registre.

Prognozuojama, kad per metus elektroniniu būdu įgaliojimus sudarys trečdaliu daugiau fizinių asmenų – papildomai apie 9 tūkst. įgaliojimų, o juridiniai asmenys sudarys ir užregistruos Registre per 30 tūkst. įgaliojimų.

Nuo 2014 metų, kai pradėjo veikti Įgaliojimų registras, IT priemonėmis jame įregistruota apie 73 tūkst. įgaliojimų. Planuojama, kad išplėtus paslaugų spektrą tik per vienerius metus elektroninėmis  priemonėmis bus sudaromas panašus įgaliojimų skaičius.

Komentarai

0
Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
Blogai įvestas apsaugos kodas.