Kūrybinių verslų rinkodaros stiprinimas Klaipėdoje

Paskelbta

2019-04-29

Institucija
Galioja iki

2019-06-01

Įvertinimas

2

Aprašymas

             

                                                                       

       Austė Černiauskaitė  

Kūrybinės industrijos laikomos vienu svarbiausių bet kurios šalies tarptautinio konkurencingumo šaltinių. Europoje kūrybinių industrijų darbuotojai sudaro 7,5% darbo jėgos ir sektorius generuoja 509 milijardus eur BVP. Lietuvoje kūrybinių industrijų sektorius taip pat vaidina vis didesnį vaidmenį. Šis sektorius Lietuvoje sukuria beveik 5 % pridėtinės vertės, o kūrybinių industrijų produktai bei paslaugos sudaro 5 % šalies eksporto. Taigi kūrybinės industrijos yra vertinamos kaip sektorius, kuris gali tapti vienu iš ilgalaikės sėkmės veiksnių.

Kodėl tai svarbu?

LR kultūros ministro 2015 m. patvirtinto dokumento “Kultūros ir kūrybinių industrijų politikos 2015–2020 metų plėtros kryptys” trečiojoje kryptyje numatyta skatinti kultūros ir kūrybinių industrijų kuriamą ekonominę vertę.

Įgyvendinant šią kryptį siekiama didinti segmento dalį valstybės BVP struktūroje, taip pat kultūros ir kūrybinių industrijų dalį Lietuvos eksporto struktūroje bei gerinti sąlygas šalies kūrybos ir kultūros sklaidai.

Vienas kylančių uždavinių, padėsiantis įgyvendinti tikslus - plėtoti paslaugas kūrybinių ir kultūrinių industrijų verslui bei konsultavimo ir paramos paslaugas naujoms kūrybinių ir kultūrinių industrijų įmonėms.

2018 m. atlikta Klaipėdos įmonių apklausa atskleidė, jog Klaipėdos verslui trūksta aiškios kūrybinių paslaugų pasiūlos, atitinkančios konkrečius poreikius. Klaipėdoje yra įvairių sričių kūrybinių verslų, bet vietinio verslo klientai yra linkę pirkti paslaugas iš kitų miestų, jiems trūksta vietinio kūrybinio verslo matomumo. Tuo tarpu 2017 m. apklausa parodė, kad beveik trečdaliui kūrybinių ir kultūrinių industrijų verslininkų Lietuvoje trūksta žinių kaip rasti klientų bei vykdyti tiek lokalią, tiek globalią rinkodarą.

Viešosios konsultacijos tikslas – identifikuoti vietinio verslo poreikius iš kūrybinių paslaugų, taip pat kūrybinių verslų rinkodaros priemones verslo klientų paieškai. Pasinaudojant įžvalgomis, bus kuriamos rekomendacijos kūrybinių verslų rinkodarai vystyti bei jungtinis Klaipėdos verslų rinkodaros įrankis, pritaikytas verslo poreikiams.

Konsultacijos metodas – organizuojami individualūs, pusiau struktūruoti interviu.

Viešosios konsultacijos laikas: iki 2019 metų gegužės mėnesio pabaigos.

Rezultatų panaudojimas: viešosios konsultacijos rezultatai bus panaudoti užtikrinant sektoriaus augimą Klaipėdoje, vystant kūrybinio verslo rinkodarą. 

Visą su projektu susijusią informaciją rasite „Kurk Lietuvai“ svetainėje, http://kurklt.lt/projektai/kurybiniu-verslu-rinkodaros-stiprinimas-klaipedoje/.

Projekto vadovė: Austė Černiauskaitė (auste.cerniauskaite@kurklt.lt)

Viešoji konsultacija vykdoma Vyriausybės kanceliarijos įgyvendinamo projekto „Atviros Vyriausybės iniciatyvos”, kuris finansuojamas iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, lėšomis.

 

 

Grupės

Asociacijos, Verslo organizacijų atstovai, Ekspertai