Priešmokyklinuko diena ugdymo įstaigoje

Paskelbta

2017-11-07

Galioja iki

2017-11-07

Įvertinimas

0

Aprašymas

Visoje Europoje pastebimos privalomo mokymosi laiko ilginimo tendencijos. Viena iš priemonių – privalomo dalyvavimo švietimo programose ankstinamas. Šie sprendimai priimami remiantis naujausiais smegenų tyrimų duomenimis, kurie teigia, kad pirmieji žmogaus gyvenimo metai yra ypatingai svarbus laikotarpis, kai per trumpą laiką ir labai intensyviai formuojasi „smegenų architektūra“ (iki 1 mln. naujų neuronų junginių per sekundę). Ir tai nėra tik genetika – ne mažiau svarbų vaidmenį vaidina ankstyvoji vaiko patirtis / santykis su šalia esančiais žmonėmis, aplinka ir tikslingas, padedantis vaikui optimaliai augti, ugdymas.

Ekonominio bendradarbiavimo plėtros organizacijos (EBPO) ilgalaikių tyrimų duomenys taip pat rodo, kad kokybiškas ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas daro teigiamą poveikį visų vaikų, o ypač – augančių socialinės rizikos ir socialinės atskirties sąlygomis, tolesnei socialinei ir emocinei raidai, padeda mažinti skurdą (Lietuvoje kas penktas vaikas nuo gimimo iki 5 m. gyvena skurdo sąlygomis). Taip pat kokybiškas ugdymas gali padėti spręsti daugelį socialinių problemų, gerinti mokinių pasiekimus mokykloje, daryti įtaką visam tolesniam gyvenimui, t. y., atlikti atskirties prevencijos funkciją.

Tarptautinių PISA, PIRLS tyrimų duomenys rodo, kad vaikų, kurie bent vienerius metus iki mokyklos lankymo pradžios dalyvavo kokybiškame instituciniame ugdyme, matematikos, skaitymo gebėjimai pastebimai geresni nei tų, kurie tokios galimybės neturėjo.

Įvertinusi problematiką, aktualią ikimokykliniam, priešmokykliniam ir pradiniam ugdymui visos švietimo sistemos kontekste, sekdama kokybišką ugdymą vykdančių užsienio valstybių praktikos pavyzdžiais, atsižvelgdama į EBPO rekomendacijas Lietuvai ir vykdydama LR Vyriausybės programą 2.2.1 darbą „Priešmokyklinio ugdymo nuo 5 metų ir pradinio ugdymo nuo 6 metų įteisinimas ir plėtra“, Švietimo ir mokslo ministerija ketina ankstinti priešmokyklinį ir pradinį ugdymą. Planuojama, jog priešmokyklinį ugdymą vaikai pradės lankyti nuo 5 m., o pradinį ugdymą – nuo 6 m.

Toks struktūrinis švietimo sistemos pokytis lems pasikeitimus daugelyje sričių, todėl norima sutarti dėl bendrų priešmokyklinio ugdymo organizavimo tikslų ir galimų sprendimų.

Šiuo klausimu LR Švietimo ir mokslo ministerija organizuoja viešąją konsultaciją su visuomene „5 m. priešmokyklinuko diena ugdymo įstaigoje ugdytinių amžiaus ankstinimo kontekste“.

TIKSLAS – suformuoti bendrą suinteresuotų šalių atstovų viziją, kaip turėtų atrodyti tipinė 5 m. amžiaus vaiko, dalyvaujančio priešmokyklininiame ugdyme, diena.

Diskusijos metu dalyviai bus kviečiami aptarti koks galėtų būti 5 m. amžiaus priešmokyklinuko ugdymo  organizavimo modelis (trukmė, vieta, ugdymo programa, personalas, finansavimas, galimos papildomos veiklos ir kt.).

Konsultacijos metodas – diskusija bus organizuojama pagal sprendimų spektro sudarymo metodą. Dalyviai bus suskirstyti į dvi atskiras vienodo dydžio grupes; per šį laiką grupės sudarys savo priešmokyklinuko dienos vizijas. Po to bendroje abiejų grupių diskusijoje bus ieškoma kompromisų ir priimtiniausių sprendinių aptartais aspektais.

 

 

Grupės

Piliečiai, Mokymo įstaigos, Valstybinės institucijos, Ekspertai

Viešosios konsultacijos rezultatai

Viešoji konsultacija vyko 2017 m. lapkričio 7 d. Vilniuje.

Rezultatų panaudojimas – apibendrinus viešosios konsultacijos rezultatus bus siekiama panaudoti rengiant XVII LR Vyriausybės programos įgyvendinimo plane numatytą perėjimo prie institucinio vaikų ugdymo (PMU nuo 5 m., PU – nuo 6 m.) modelį.

Viešosios konsultacijos ataskaita – su renginio rezultatais susipažinkite čia (ataskaita).

Viešoji konsultacija vykdyta Vyriausybės kanceliarijos įgyvendinamo projekto „Atviros Vyriausybės iniciatyvos“, kuris finansuojamas iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, lėšomis.