BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Viešoji konsultacija dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešojo valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 01-001-08-03-01 „Sukurti modernią viešojo valdymo institucijų žmogiškųjų išteklių valdysenos sistemą“ aprašo patvirtinimo“

Šios viešosios konsultacijos jau pasibaigusios ir Jūs nebegalite jose dalyvauti
Organizuojanti institucija
Įvertinimas
Peržiūros

116

Konsultacijos metodas
Metodo data
Nuo 2022-06-01 iki 2022-06-07

Savo pastabas, pasiūlymus kviečiame pateikti el. paštu [email protected] iki 2022 m. birželio 7 d.

Aprašymas

Aštuonioliktoji Lietuvos Respublikos Vyriausybė kaip svarbiausią ir strateginę reikšmę turintį darbą įvardija valstybės tarnybos pertvarką, kuri yra neatsiejamas kompleksinės viešojo valdymo reformos, siekiant pertvarkyti viešojo sektoriaus ekosistemą – paslaugas, institucijas, procesus ir žmones, komponentas.

Valstybės tarnybos sritis tik fragmentiškai sulaukdavo politikų dėmesio, o deklaruotų bandymų pertvarkyti valstybės tarnybą buvo ne vienas. Ankstesnių Vyriausybių kai kurios įgyvendintos priemonės davė tam tikrą teigiamą poveikį, tačiau diegiami pokyčiai dažnai nebuvo sutelkti sisteminėms valstybės tarnybos instituto problemoms spręsti iš esmės, be to, nebuvo užtikrintas nuoseklus ir pakankamas finansavimas, todėl pasiekti esminių kokybinių pokyčių ir išspręsti valstybės tarnybos efektyvumo, konkurencingumo ir patrauklumo problemas buvo sudėtinga.

Dėl paminėtų priežasčių šiandienos valstybės tarnyba susiduria su lyderystės ir stiprių vadovų stoka. Nesant aukštesniosios valstybės tarnybos instituto, centralizuotos aukštesniųjų valstybės tarnautojų valdymo sistemos, nėra „pokyčių variklio“, kuriančio pridėtinę vertę visuomenei. Pažangių užsienio šalių praktika rodo, kad, norint užtikrinti pakankamą dėmesį aukštesniajai valstybės tarnybai, tikslinga institucionalizuoti aukštesniosios tarnybos valdymą, o formuojama Viešojo valdymo agentūra taptų kertine valstybės įstaiga, atsakinga už valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų žmogiškųjų išteklių valdymo politikos įgyvendinimą.

Pertvarkant valstybės tarnybos sistemą, siekiama atsisakyti išsamaus tarnybinių santykių reguliavimo, daugiau diskrecijos suteikti lyderiams, gebantiems suburti profesionalų komandą. Vienas iš svarbiausių žmogiškųjų išteklių vadybos elementų yra darbuotojų ugdymas. Būtina skirti didesnį dėmesį valstybės tarnautojų kvalifikacijai tobulinti, ypač stiprinant valstybės tarnautojų skaitmeninius įgūdžius, lyderystės ir vadovavimo kompetencijas. Taip pat svarbu stebėti valstybės tarnybos pokyčius – panaudojant skaitmenizuotus analitinius įrankius, vertinti jų efektyvumą, matuoti žmogiškųjų išteklių valdymo valstybės tarnyboje ir viešajame sektoriuje brandą bei darbuotojų motyvaciją ir pasitenkinimą darbu. Visa tai užtikrins sukurtas ir įdiegtas valstybės tarnybos strateginės analizės ir efektyvumo vertinimo mechanizmas. Bendra, lanksti ir moderni viešojo sektoriaus žmogiškųjų išteklių valdymo sistema supaprastins žmogiškųjų išteklių valdymą ir užtikrins, kad kuo didesnė dalis su žmogiškųjų išteklių valdymu susijusių procesų viešajame sektoriuje būtų skaitmenizuota, standartiniai personalo administravimo procesai automatizuoti, o sudėtingiems algoritmams personalui valdyti būtų pasitelktas dirbtinis intelektas.

Pažangos priemonės veiklos naudojamos sustiprinti vadovavimo ir lyderystės gebėjimams, padidinti valstybės tarnybos profesionalumą, lankstumą ir efektyvumą, diegti inovacijas, modernizuoti valstybės tarnybos žmogiškųjų išteklių valdymą.

Moderni viešojo valdymo institucijų žmogiškųjų išteklių valdymo sistema užtikrins viešojo valdymo institucijų veiklos efektyvumą, todėl šios priemonės įgyvendinimas palies ne tik viešojo valdymo institucijų darbuotojus, kurie yra tiesioginiai naudos gavėjai, bet ir šalies visuomenę (piliečiai – netiesioginės naudos gavėjai), kuri, kaip tikimasi, gaus kokybiškesnes paslaugas.

Konsultacijos tikslas

Vidaus reikalų ministerija, būdama strateginio valdymo sistemos dalyvė, rengia programavimo lygmens planavimo dokumentus, susijusius su Pažangos priemone, ir teikia visuomenei, socialiniams ir ekonominiams partneriams bei suinteresuotoms šalims, kad jie su jais susipažintų:

Plėtros programos Pažangos priemonės informacijos pagrindimo aprašas 

Plėtros programos Pažangos priemonės aprašas 

 

Konsultacijos rezultatų panaudojimas

Viešosios konsultacijos rezultatai bus naudojami Pažangos priemonės dokumentams rengti ir įgyvendinti.

Kaip dalyvauti konsultacijoje

Savo pastabas, pasiūlymus kviečiame pateikti el. paštu [email protected] iki 2022 m. birželio 7 d.

Paskelbta

2022-06-01

Galioja iki

2022-06-07