BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Viešoji konsultacija dėl Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo pakeitimo

Šios viešosios konsultacijos jau pasibaigusios ir Jūs nebegalite jose dalyvauti
Organizuojanti institucija
Tikslinės grupės
Įvertinimas
Peržiūros

579

Aprašymas

Aplinkos ministerija šiuo metu peržiūri Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymą (toliau – PAV įstatymas) ir organizuoja viešąsias konsultacijas, kurių metu siekia apklausti suinteresuotus asmenis ir visuomenę dėl kai kurių PAV įstatymo nuostatų formulavimo.

Aplinkos ministerija siekia išsiaiškinti suinteresuotų asmenų ir visuomenės nuomonę šiais aspektais:

  1. poreikio atlikti poveikio aplinkai vertinimo procedūras vystant vėjo elektrines;
  2. reikalavimo atlikti atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo procedūras vystant saulės elektrines;
  3. kiti aktualūs pasiūlymai.

Vėjo ir saulės elektrinės. Siekiant užtikrinti energetinę nepriklausomybę Lietuvoje, mažinti iškastinio kuro naudojimą ir skatinant atsinaujinančių energijos išteklių naudojimą, pastaraisiais metais Lietuvoje labai išaugo planuojamų naujų vėjo ir saulės elektrinių parkų kiekis. Vėjo ir saulės energijos naudojimas turi teigiamą poveikį aplinkos oro kokybei, tačiau gali daryti poveikį kraštovaizdžiui, biologinei įvairovei ir visuomenės sveikatai, todėl labai svarbu planavimo etape įvertinti šio poveikio mastą ir numatyti poveikį mažinančias priemones.

1. Šiuo metu PAV įstatyme numatyta, kad planuojant vėjo elektrines reikia atlikti atranką dėl poveikio aplinkai vertinimo (PAV), kai planuojama įrengti 3 vėjo elektrines, kurių bent vienos aukštis 50 m ar daugiau arba vėjo elektrinė įrengiama arčiau kaip 1 km atstumu nuo saugomos teritorijos, išskyrus atvejus, kai įrengiama ne daugiau kaip viena ir ne aukštesnė kaip 25 m (matuojant iki aukščiausio konstrukcijų taško) vėjo elektrinė sodyboje ar prie ūkinių pastatų. Atrankos dėl PAV metu priimama išvada, ar būtina atlikti PAV procedūras. Visais atvejais, veiklos vykdytojas turi teisę pasirinkti iš karto atlikti PAV, neatliekant atrankos procedūrų.

PAV įstatymu į nacionalinę teisę perkelta Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2011/92/ES dėl tam tikrų valstybės ir privačių projektų poveikio aplinkai vertinimo (PAV direktyva). PAV direktyvoje numatyta prievolė atlikti atranką dėl PAV planuojant vėjo elektrinių įrengimą, tačiau nenustatyta prievolė atitinkant tam tikrus kriterijus iš karto (be atrankos dėl PAV procedūros) atlikti PAV. Kai kurios ES valstybės yra nustačiusios kriterijus ar ribas (pvz., galingumas, aukštis, kiekis), nuo kurių iš karto privaloma atlikti PAV. Jei būtų toks poreikis, Lietuva taip pat galėtų tokias ribas nustatyti.

Aplinkos ministerija išanalizavo kai kurių ES ir kitų užsienio valstybių praktiką ir nustatė, kad didelė dalis valstybių nustatė ribinį dydį, nuo kurio privalomas PAV vėjo elektrinių įrengimui, o dažniausiai ribinis dydis išreikštas per planuojamą įrengti galingumą, nustatyto ribinio dydžio intervalas – nuo 5 iki 100 MW (su atliktos analizės rezultatais galite susipažinti čia.

2. Saulės elektrinių įrengimo veikla neįtraukta į PAV įstatymo priedus, tačiau tokiai veiklai taikomas reikalavimas atlikti atranką dėl PAV, keičiant žemės ūkio naudmenas į kitas ne žemės ūkio naudmenas, kai užimamas 1 ha ar didesnis plotas. Siekiant įtvirtinti aiškesnį reglamentavimą, svarstoma saulės elektrinių įrengimo veiklą įtraukti į veiklos rūšių, kurioms privaloma atranka dėl PAV, sąrašą (t. y. į PAV įstatymo 2 priedą).

3. Aplinkos ministerija periodiškai gauna paklausimų ir dėl kitų PAV įstatymo nuostatų taikymo arba dėl tam tikrų nuostatų trūkumo PAV įstatyme. Siekdama geriau atliepti poreikius ir nustatyti aiškesnį reglamentavimą, Aplinkos ministerija nuosekliai peržiūrėjo PAV įstatymo nuostatas ir siekdama įsitikinti, kad tinkamai įvertino visus poreikius, norėtų surinkti informaciją iš suinteresuotų šalių ir visuomenės dėl poreikio tobulinti kitas PAV įstatymo nuostatas ar papildyti naujomis.

Primename, kad Aplinkos apsaugos agentūra yra atsakingoji institucija, kurios interneto svetainėje galima rasti su vykstančiomis PAV ir atrankos dėl PAV procedūromis susijusią informaciją ir kuriai visuomenė gali teikti pastabas ir pasiūlymus dėl vykstančių PAV procedūrų ir pateiktų PAV dokumentų.

Bendrą informaciją apie PAV reglamentuojančius teisės aktus, metodinę informaciją ir informaciją apie vykstančias tarpvalstybinio PAV procedūras galima rasti ir susipažinti Aplinkos ministerijos interneto svetainėje.

Konsultacijos tikslas

Sužinoti Lietuvos suinteresuotų asmenų ir visuomenės poziciją dėl PAV įstatymo pakeitimo poreikio.

Konsultacijos rezultatų panaudojimas

Surinkta informacija padės įvertinti, kokie PAV įstatymo pakeitimai yra reikalingi ir parengti PAV įstatymo projektą su labiausiai visų suinteresuotųjų pusių poreikius atitinkančiomis nuostatomis.

Kaip dalyvauti konsultacijoje

Dalyvauti apklausoje galite užpildę ŠIĄ ANKETĄ.

Konsultacijos metu gauta informacija bus naudojama užtikrinant visų apklausos dalyvių konfidencialumą.

Kontaktai

PASIŪLYMŲ PATEIKIMAS:

El. paštu: [email protected]

Paskelbta

2021-12-08

Galioja iki

2021-12-31