BDAR

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


exclamation

Informuojame, kad nuo 2020-11-27 18:00 iki 2020-11-29 18:00 ir nuo 2020-12-04 18:00 iki 2020-12-06 18:00 bus atliekami IS infrastruktūros perkėlimo darbai. Dėl šios priežasties galimi trumpalaikiai portalo „Mano vyriausybė“ veiklos sutrikimai. Atsiprašome už nepatogumus.

Viešoji konsultacija dėl skaitmeninių įgūdžių vystymo viešajame sektoriuje

Paskelbta

2019-11-07

Galioja iki

2019-11-23

Įvertinimas

12

Aprašymas

Kontekstas

Šiandien skaitmeninė transformacija yra neatsiejama tiek privataus, tiek viešojo sektoriaus dalis. Teikiamos paslaugos vis dažniau perkeliamos į skaitmeninę erdvę, dėl to tenka dirbti su vis daugiau jautrios informacijos. Šios informacijos atskleidimas kibernetinės atakos metu gali sukelti ypatingai daug žalos. Teisingi skaitmeniniai įgūdžiai gali padėti užkirsti kelią tokioms atakoms. Kita svarbi skaitmeninių įgūdžių nauda – efektyvesnė organizacijos veikla. Atsižvelgiant į MIT skaitmeninio verslo centro ir „Capgemini“ tyrimų duomenis, 77 proc. organizacijų mano, kad trūkstami skaitmeniniai įgūdžiai yra pagrindinė kliūtis organizacijos skaitmeniniam virsmui. Taip pat, PwC tyrimų duomenimis tik 50 proc. darbuotojų yra patenkinti prieinamais resursais skirtais mokytis skaitmeninių įgūdžių.

Šiuo metu mokymai viešajame sektoriuje yra pragmatiški ir dėl to neužtikrina skaitmeninių įgūdžių lavinimo. Siekdami tikslingų pokyčių viešojo sektoriaus mokymų modelyje, bus kuriama „Digital Lithuania Academy“– iniciatyva, skatinanti viešojo sektoriaus skaitmeninių įgūdžių lavinimą. Akademijos tikslas - efektyvesnis viešasis valdymas, stipresnis kibernetinis saugumas bei patrauklesnė darbo aplinka. „Digital Lithuania Academy“ tai virtuali mokymosi aplinka, kuri leis viešojo sektoriaus darbuotojams įsivertinti savo skaitmeninius įgūdžius ir remiantis pateiktomis rekomendacijomis juos tobulinti. Taip pat viešojo sektoriaus darbuotojai 5 renginių metu turės galimybę daugiau sužinoti apie darbui reikalingus skaitmeninius įgūdžius.

Viešosios konsultacijos tikslas - supažindinti ekspertus su pirmine „Digital Lithuania Academy“ virtualios platformos versija ir gauti grįžtamąjį ryšį apie jos patogumą (angl. user experience), turinį bei tinkamumą viešojo sektoriaus darbuotojams. 

Viešosios konsultacijos metodai:

Lietuvos Respublikos ministerijų darbuotojų apskritojo stalo diskusija, vykdoma LR Ekonomikos ir inovacijų ministerijoje, siekiant gauti grįžtamąjį ryšį apie „Digital Lithuania Academy“ virtualią platformą.

Trukmė: 

Apksritojo stalo diskusija vyks 2020 m. vasario 24 d.

Dalyvavimas apklausoje:

Kviečiame dalyvauti apklausoje, jei esate vienos iš Lietuvos Respublikos ministerijų darbuotojas - http://epilietis.lrv.lt/lt/formos/skaitmeniniu-igudziu-apklausa

Pasiūlymus ir pastabas taip pat kviečiame teikti el. paštu juste.kranciukaite@kurklt.lt 

Rezultatų panaudojimas – viešosios konsultacijos rezultatai bus naudojami tobulinant virtualią mokymosi platformą.

Papildoma informacija: ši viešoji konsultacija yra dalis „Kurk Lietuvai“ programos projekto „Viešojo sektoriaus inovatyvumo skatinimas: „Digital Lithuania Academy“ koncepcijos sukūrimas ir įveiklinimas​“. Visą su projektu susijusią informaciją galima rasti projekto svetainėje (nuoroda čia).

Projekto vadovai: Judita Šarpienė judita.sarpiene@kurklt.lt; Žygimantas Kapočius zygimantas.kapocius@kurklt.lt; Justė Krančiukaitė juste.kranciukaite@kurklt.lt

Viešoji konsultacija vykdoma Vyriausybės kanceliarijos įgyvendinamo projekto „Atviros Vyriausybės iniciatyvos“, kuris finansuojamas iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, lėšomis.

   

Grupės

Valstybinės institucijos

Viešosios konsultacijos rezultatai

Apklausos tikslas buvo sužinoti kaip Lietuvos Respublikos ministerijų darbuotojai vertina savo skaitmeninius įgūdžius. Apklausoje dalyvavo 255 ministerijų darbuotojai. Skaitmeniniams įgūdžiams apibrėžti naudojome Europos Komisijos paruoštą skaitmeninių įgūdžių apibrėžimą - DigComp 2.1, kurį sudaro 5 kompetencijų sritys. Iš viso uždavėme 15 su skaitmeniniais įgūdžiais susijusių klausimų - po 3 kiekvienai kompetencijai. Geriausiai darbuotojų įvertintas įgūdis — informacijos ir duomenų raštingumas. Tik 6.5% apklaustųjų mano, jog šio įgūdžio neturi arba negali savarankiškai jo pritaikyti darbe.

Antroje vietoje - gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti (16% teigė, jog įgūdžio neturi arba jiems reikėtų pagalbos). Trečioje - skaitmeninio turinio kūrimas (neįskaitant klausimo apie gebėjimą programuoti; šį įgūdį darbuotojai įvertino prasčiausiai - net 85% teigė, jog įgūdžio neturi). Tuo tarpu daugiau nei pusė apklaustųjų nežino arba nėra tikri kaip reikėtų saugiai elgtis skaitmeninėje erdvėje (55%) ir spręsti problemas pasitelkiant technologijas (64%). Labiausiai ministerijų darbuotojai norėtų patobulinti gebėjimą kurti skaitmeninį turinį (78 %) bei saugiai elgtis skaitmeninėje erdvėje (65%), tačiau tik kas trečias darbuotojas mano, jog turi galimybę tobulinti šiuos įgūdžius darbe. 

Pilną viešosios konsultacijos ataskaitą galite rasti čia: LR Ministerijų darbuotojų skaitmeninai įgūdžiai: Apklausos rezultatai.