BDAR

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Viešoji konsultacija dėl vartojimo sutarčių skaitmeninio turinio teikimo ir prekių pirkimo – pardavimo teisinio reguliavimo

Paskelbta

2021-02-03

Galioja iki

2021-03-01

[[consult: type]]

Apklausa

Įvertinimas

2

Aprašymas

Teisingumo ministerija inicijuoja viešąją konsultaciją ketindama gauti tikslinių grupių bei visuomenės nuomonę apie vartojimo sutarčių dėl skaitmeninio turinio teikimo bei prekių pirkimo-pardavimo teisinio reguliavimo aspektus.

Šiuo metu vartojimo sutartys dėl skaitmeninio turinio ar skaitmeninių paslaugų teikimo nėra atskirai reglamentuotos nei Civiliniame kodekse, nei kituose įstatymuose. Civiliniame kodekse yra tik apibrėžta vartojimo sutarties samprata ir reglamentuojami šių sutarčių ypatumai, taip pat komercinės garantijos ir jų suteikimo sąlygos, vartojimo pirkimo-pardavimo sutarčių ypatumai.
 
Lietuva iki liepos 1 dienos turi ES Direktyvų 2019/770 ir 2019/771, nustatančių vartotojų apsaugos reikalavimus skaitmeninio turinio teikimo ir prekių pirkimo-pardavimo srityse, nuostatas perkelti į  nacionalinę teisę. 
 
O nuo 2022 m. sausio 1 d. šios nuostatos jau turi būti pradėtos taikyti. 
 
Šiose ES direktyvose yra reglamentuoti vartotojų apsaugos reikalavimai, kai sudaromos sutartys su vartotojais dėl: 
 
 skaitmeninio turinio ar skaitmeninių paslaugų teikimo, reglamentuojant verslo subjektų atsakomybę vartotojams, kai skaitmeninis turinys ar skaitmeninės paslaugos nepateikiami arba pateikiami su trūkumais, verslo subjekto teisę vienašališkai pakeisti skaitmeninį turinį ar skaitmeninę paslaugą, apimant ir tuos atvejus, kai vartotojui skaitmeninio turinio ar skaitmeninės paslaugos teikimas nekainuoja ir jis tik pateikia savo asmens duomenis;
 
 prekių pirkimo – pardavimo, reglamentuojant prekių kokybės reikalavimus (atitiktį sutarčiai), pardavėjo atsakomybę už prekių trūkumus, pardavėjo atsakomybės terminus, įrodinėjimo naštos paskirstymą, vartotojų teises, kai prekė yra netinkamos kokybės, komercines garantijas. 
 
Skaitmeninis turinys – tai skaitmenine forma sukurti ir pateikti duomenys. Jis apima kompiuterines programas, taikomąsias programas (apps), vaizdo rinkmenas, garso rinkmenas, muzikos rinkmenas, skaitmeninius žaidimus, e. knygas ar kitus e. leidinius. Taip pat skaitmeniniu turiniu laikomos ir  skaitmeninės paslaugos, kurias teikiant galimas duomenų kūrimas, tvarkymas, prieiga ar saugojimas skaitmenine forma, pavyzdžiui, dalijimąsi vaizdo ir garso rinkmenomis, tekstų tvarkymas socialiniuose tinkluose ir pan. 
 
Prekės sąvoka apima ir skaitmeninių elementų turinčias prekes, t. y. prekes su integruotu skaitmeniniu turiniu, pavyzdžiui, programine įranga.
 
TIKSLAS
 
Viešosios konsultacijos tikslas – sulaukti tikslinių grupių: visuomenės, vartotojų asociacijų ir verslo organizacijų nuomones dėl direktyvose apibrėžtų klausimų, kurie gali būti reglamentuoti nacionalinėje teisėje.
 
METODAS
 
Elektroninė apklausa.
 
TRUKMĖ
 
Iki  2021 m. vasario 28 d.
 
KAIP DALYVAUTI
 
Apklausos klausimus rasite čia.
 
Sutarčių dėl skaitmeninio turinio ar skaitmeninės paslaugos teikimo svarbiausių aspektų, kurie gali būti reglamentuoti nacionalinėje teisėje, sąrašą rasite čia.
 
Sutarčių dėl prekių pirkimo – pardavimo svarbiausių aspektų, kurie gali būti reglamentuoti nacionalinėje teisėje, sąrašą rasite čia.
 
Viešosios konsultacijos metu renkami asmens duomenys bus naudojami tik informacijai sužinoti ir valdyti.
 
REZULTATŲ PANAUDOJIMAS
 
Į viešosios konsultacijos rezultatus bus atsižvelgta perkeliant ES direktyvų nuostatas į nacionalinę teisę. 
 
PAPILDOMA INFORMACIJA 
 
Papildomos informacijos prašome kreiptis el. paštu: algis.balezentis@tm.lt
 

Grupės

Piliečiai, Organizacijos, Socialiniai partneriai, Verslo organizacijų atstovai

Dėl vartojimo sutarčių

  • *

    Apklausos klausimai dėl vartojimo sutarčių dėl skaitmeninio turinio ir skaitmeninių paslaugų teikimo

    0
  • *

    1. Ar verslo subjektai turėtų būti atsakingi už skaitmeninio turinio ar skaitmeninių paslaugų netinkamą kokybę 2 metus nuo jų pateikimo ar ilgiau nei 2 metus (t. y. teisinės garantijos ir (arba) ieškinio senaties terminas vartotojo reikalavimams turėtų būti ilgesnis nei 2 metai)? Jeigu manote, kad turėtų būti taikomas ilgesnis terminas, – kokia turėtų būti termino trukmė? Kokie Jūsų argumentai?

    Pasirinkite vieną

    Taip

    Ne

    1
  • *

    2. Ar platformos paslaugų teikėjai (t. y. interneto platformos) visais atvejais turėtų būti laikomi skaitmeninio turinio pardavėjais (t. y. atsakingi už skaitmeninio turinio ar skaitmeninių paslaugų tinkamą pateikimą ir kokybę)? Kokie Jūsų argumentai?

    Pasirinkite vieną

    Taip

    Ne

    4
  • *

    3. Ar vartotojų apsaugos nuostatos turėtų būti taikomos ne tik vartotojams (fiziniams asmenims), bet ir kitiems asmenims, pavyzdžiui, nevyriausybinėms organizacijoms, startuoliams, smulkiojo ar vidutinio verslo subjektams? Jeigu – taip, kokiems asmenims? Kokie Jūsų argumentai?

    Pasirinkite vieną

    Taip

    Ne

    7
  • *

    4. Ar turėtų būti reglamentuotos vartotojo sutikimo tvarkyti jo asmens duomenis atšaukimo teisinės pasekmės sutarties galiojimui (ypač tais atvejais, kai vartotojui skaitmeninis turinys ar skaitmeninė paslauga teikiami tik už asmens duomenis)? Jeigu – taip, kokios turėtų būti tokio atšaukimo pasekmės sutarties galiojimui?

    Pasirinkite vieną

    Taip

    Ne

    10
  • 13
  • *

    Apklausos klausimai dėl vartojimo sutarčių dėl prekių pirkimo – pardavimo

    14
  • *

    1. Ar turėtų būti nustatyta vartotojo teisė iškart nutraukti sutartį (t. y. nereikalaujant prekės pataisymo ar pakeitimo), jeigu prekės trūkumai paaiškėja ne vėliau kaip per 30 dienų nuo prekės pristatymo?

    Pasirinkite vieną

    Taip

    Ne

    15
  • *

    2. Ar pardavėjas turėtų būti atsakingas už netinkamą prekės kokybę 2 metus nuo prekės pristatymo ar ilgiau nei 2 metus (t. y. teisinės garantijos ir (arba) ieškinio senaties terminas vartotojo reikalavimams turėtų būti ilgesnis nei 2 metai)? Ar turėtų būti nustatytas ilgesnis terminas tik tam tikroms produktų grupėms, pavyzdžiui, statybos produktams? Jeigu manote, kad turėtų būti taikomas ilgesnis terminas, – kokia turėtų būti termino trukmė? Kokie Jūsų argumentai?

    Pasirinkite vieną

    Taip

    Ne

    18
  • *

    3. Ar paaiškėjus prekės trūkumui, pardavėjo pareiga įrodyti, kad prekė pristatymo metu buvo tinkamos kokybės, taikytina 2 metus (vietoj 1 metų)? Kokie Jūsų argumentai?

    Pasirinkite vieną

    Taip

    Ne

    21
  • *

    4. Ar turėtų būti nustatyta vartotojo pareiga pranešti pardavėjui apie prekės trūkumą ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo trūkumo paaiškėjimo ar tokia pareiga nereikalinga? Kokie Jūsų argumentai?

    Pasirinkite vieną

    Taip

    Ne

    24
  • *

    5.  Ar turėtų būti nustatyta pardavėjo pareiga užtikrinti prekių atsarginių dalių prieinamumą arba pareiga informuoti vartotojus apie tai? Kokie Jūsų argumentai?

    Pasirinkite vieną

    Taip

    Ne

    27
  • *

    6. Ar turėtų būti nustatyti maksimalūs prekės taisymo arba pakeitimo terminai atskiroms prekių kategorijoms? Kokie Jūsų argumentai?

    Pasirinkite vieną

    Taip

    Ne

    30
  • *

    7. Ar platformos paslaugų teikėjai (t. y. interneto platformos) visais atvejais turėtų būti laikomi pardavėjais (t. y. atsakingais už prekės netinkamą kokybę)? Kokie Jūsų argumentai?

    Pasirinkite vieną

    Taip

    Ne

    33
  • *

    8. Ar vartotojų apsaugos nuostatos turėtų būti taikomos ne tik vartotojams (fiziniams asmenims), bet ir kitiems asmenims, pavyzdžiui, nevyriausybinėms organizacijoms, startuoliams, smulkiojo ar vidutinio verslo subjektams? Jeigu – taip, kokiems asmenims? Kokie Jūsų argumentai?

    Pasirinkite  vieną

    Taip

    Ne

    36
  • 39