BDAR
gdpr

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Patvirtinta eksperimentinė klasės krepšelio metodika

Data

2015 10 06

Įvertinimas
0
14228_4485b8fbdeda837dc35f0dc4fdf60ea3.jpg

Vyriausybė pasitarime patvirtino Švietimo ir mokslo ministerijos parengtą eksperimentinę mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką, kuri nuo 2016 m. sausio 1 d. bus įgyvendinama penkiose ministerijos atrinktose savivaldybėse. Pagal šią metodiką bendrojo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo finansavimo principas yra kitoks negu mokinio krepšelio. Ugdymo lėšos skaičiuojamos ir skiriamos klasei, o kitoms mokymo reikmėms, pavyzdžiui, mokymo priemonėms, – kiekvienam mokiniui. Tikimasi, jog tai padės išsaugoti adekvatų mokyklų finansavimą, mokyklose stiprės ugdymo kokybė, neliks konkuravimo tarp mokyklų dėl kiekvieno mokinio krepšelio. 

Atsižvelgiant į sąlyginės klasės dydį, kiekvienam srautui nustatyti trys klasės krepšelio dydžiai pirmose-dešimtose klasėse: mažiausias – esant 9–11 mokinių, vidutinis – esant 12–20 mokinių ir didžiausias – esant 21 ir daugiau mokinių viename sraute. Metodikoje yra numatytas minimalus mokinių skaičius: 1-10 klasėse 9 mokiniai, 11-12 klasėse 15 mokinių. Taigi, mokykloms neliktų finansinių paskatų turėti perpildytas klases.  

Jei klasėje yra mažiau nei 8 mokiniai, bus skiriama dalis krepšelio. Pavyzdžiui, 1-10 klasėms, kuriose yra 1-4 vaikai, bus skiriama 0,33 minimalaus krepšelio dydžio, jei klasėje yra 5-8 vaikai – 0,5 minimalaus krepšelio dydžio. 11-12 klasėms, kuriose yra 1-8 vaikai, bus skiriama 0,33 minimalaus krepšelio dydžio, jei klasėje yra 8-14 vaikų – 0,5 minimalaus krepšelio dydžio. Toks skaičiavimas leis užtikrinti pakankamą ugdymo finansavimą jungtinėse klasėse.

Savivaldybės savo skirstomą klasės krepšelio dalį (4-5 proc.) turės paskirstyti ne mažiau kaip 2/3 šių lėšų tvirtinant savivaldybės biudžetą. 

Be to, lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti bus skaičiuojamos 10 procentų nuo lėšų ugdymo procesui vykdyti. Dabar valdymo lėšos mokyklose svyruoja nuo 8 iki 20 proc. visos mokinio krepšelio sumos. Į šią sumą įeina ugdymo proceso organizavimo ir valdymo, mokyklos bibliotekos, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ir socialinės pedagoginės pagalbos darbuotojų darbo užmokestis. Lėšos švietimo pagalbai ir bibliotekai yra atskirtos nuo valdymo lėšų ir skaičiuojamos kiekvienam mokiniui atskirai.

Atsižvelgus į pilotinio projekto savivaldybėse rezultatus, bus sprendžiama dėl naujos metodikos taikymo visoms šalies mokykloms.

Komentarai

0
Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
Blogai įvestas apsaugos kodas.