Tėvai ir ekspertai diskutavo, kaip turi atrodyti priešmokyklinuko diena
Data
2017 11 14
Įvertinimas

Lapkričio 7 d. vykusioje viešojoje konsultacijoje visuomenės atstovai, švietimo ekspertai ir viešojo valdymo institucijų atstovai diskutavo, kaip turi atrodyti penkiamečio priešmokyklinuko diena: ką turi veikti penkiametis, kad būtų užtikrinamas optimalus vaiko vystymasis, kad jis tyrinėtų ir pažintų jį supantį pasaulį, o ateityje pasižymėtų geresniais mokymosi pasiekimais?
Ekonominio bendradarbiavimo plėtros organizacijos (EBPO) tyrimų duomenys leidžia manyti, kad kokybiškas ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas daro teigiamą poveikį tolesnei vaikų socialinei ir emocinei raidai, padeda mažinti atskirties ir skurdo problemas. Naujausi smegenų tyrimų duomenys taip pat rodo, kad ankstyvoji vaikystė yra ypatingai svarbus laikotarpis – tuo metu intensyviai formuojasi „smegenų architektūra“, lemianti tolesnį vaiko vystymąsi.
Viešoji konsultacija, kurią inicijavo Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM), buvo skirta išsiaiškinti bendrą ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo bendruomenės (ekspertų ir kitų visuomenės atstovų) viziją svarbių pokyčių kontekste. Sekdama kokybišką ugdymą vykdančių užsienio valstybių praktikos pavyzdžiais ir atsižvelgdama į EBPO rekomendacijas, ŠMM ketina ankstinti priešmokyklinį ir pradinį ugdymą. Planuojama, jog priešmokyklinį ugdymą vaikai pradės lankyti sulaukę 5, o pradinį ugdymą – 6 metų amžiaus.
Apibendrinus viešosios konsultacijos rezultatus, juos bus siekiama panaudoti keičiant ar tobulinant atitinkamus teisės aktus, rengiant, pritaikant ar atnaujinant ugdymo programas jaunesniam amžiui.
Daugiau informacijos – portalo E. pilietis viešųjų konsultacijų skiltyje „Priešmokyklinuko diena ugdymo įstaigoje“.
Komentarai
0