BDAR

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


exclamation

Informuojame, kad nuo 2020-11-27 18:00 iki 2020-11-29 18:00 ir nuo 2020-12-04 18:00 iki 2020-12-06 18:00 bus atliekami IS infrastruktūros perkėlimo darbai. Dėl šios priežasties galimi trumpalaikiai portalo „Mano vyriausybė“ veiklos sutrikimai. Atsiprašome už nepatogumus.

Vartotojai raginami išsaugoti įrodymus dėl prekių ar paslaugų kokybės

Data

2020 09 04

Įvertinimas
0
apsipirkimas.png

Vartotojai turėtų atkreipti dėmesį, jog kilus ginčui dėl įsigytos prekės ar paslaugos, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai svarbu pateikti pirkimą patvirtinančius dokumentus. 

Viena pagrindinių priežasčių, kuri neretai sutrukdo taikiai išspręsti ginčą – pateiktų įrodymų trūkumas. Todėl vartotojai turėtų užfiksuoti ir išsaugoti paslaugų ar prekių pažeidimus atskleidžiančius dokumentus. 

Kreipiantis dėl nekokybiškų paslaugų, reikėtų įrodyti nuostolių faktą ir dydį, pavyzdžiui, pateikti  nuotraukas prieš ir po paslaugos suteikimo, užsakymą pagrindžiantį ar kitą dokumentą. Atiduodami į valyklą drabužį ar atiduodami suremontuoti buitinį prietaisą, vartotojai turėtų paprašyti, kad pardavėjas užpildytų dokumentus, pavyzdžiui, užsakymo paraišką, prekės priėmimo-perdavimo aktą, leidžiantį objektyviai įvertinti dėl kokių darbų buvo sutarta ir kas atlikta.

Reiškiant pretenzijas dėl įsigytų  nekokybiškų prekių, taip pat svarbu turėti prekės įsigijimo ar apmokėjimo dokumentus. 

Jeigu į Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybą kreipiamasi, neturint įrodymų dėl prekės ar paslaugos kokybės, vartotojų reikalavimai nėra tenkinami. 

Šiemet padaugėjo nepagrįstų vartotojų skundų. Šių metų pirmo pusmečio duomenimis, taikiai pavyko išspręsti 37 proc. vartotojų bei verslininkų ginčų, kai tuo tarpu pernai per tą patį laikotarpį – 48 proc. atvejų.  Tai lėmė ir išaugęs nepagrįstų vartotojų skundų skaičius. Tokių skundų skaičius per šių metų pirmą pusmetį išaugo 35 procentais. 56 proc. atvejų vartotojų reikalavimai atmesti kaip nepagrįsti, 44 proc. – patenkinti arba patenkinti iš dalies.

Visais atvejais dėl prekės trūkumų galima kreiptis per 2 metų laikotarpį. Tokią teisę numato Civilinis kodeksas, ir ši garantija taikoma tiek pagrindiniam daiktui, pavyzdžiui – kompiuteriui, tiek jo sudedamosioms dalims – aušintuvui, klaviatūrai, baterijai. Pardavėjas šio termino sutrumpinti negali. 

Pastebėjus pažeidimą, vartotojas į pardavėją ar paslaugų teikėją turi kreiptis raštu per 3 mėnesius. Jei per 14 dienų nuo kreipimosi gavimo dienos pardavėjas ar paslaugų teikėjas nepateikia atsakymo arba nesutinka tenkinti vartotojo reikalavimo, vartotojas dėl ginčo gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.  

Komentarai

0
Prašome susipažinti su taisyklėmis ir jas patvirtinti.
Blogai įvestas apsaugos kodas.